تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
4
اتفاقات عجیب وجالب ثبت نام در انتخابات اتاق اصناف

تمکین کامل هیات رییسه اتاق اصناف تهران ازماده ۳۵ قانون نظام صنفی؟؛ رییس معزول اتحادیه ثبت نام کرد

  • کد خبر : 1186
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
تمکین کامل هیات رییسه اتاق اصناف تهران ازماده ۳۵ قانون نظام صنفی؟؛ رییس معزول اتحادیه ثبت نام کرد
در جریان ثبت‌نام در انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف در کشور اتفاقات بسیار عجیب و بی نظیری رخ داده است که نشان از گردنکشی برخی از افراد از قانون و بخشنامه و مقررات جاری کشور دارد. اتفاقاتی موجب تغییر نگاه مردم و مسئولان به مدیران اصناف خواهدشدودراین میان عملکرد سازمان ها وادارت صمت وهیات اجرایی انتخابات به طور کامل زیر ذره بین ناظران آگاه قراردارد.

یکی جذاب ترین بخش ثبت‌نام هیات رییسه اتاق اصناف در دور سوم اجرای ماده ٣۵قانون نظام صنفی است که فقط عده ای انگشت شمار از روسای اتحادیه‌های مستقر ازاین آزمون سربلند بیرون آمده و بقیه با اصرار به ماندن وحتی ثبت نام بدون توجه به بخشنامه اجرای قانون نمره مردودی گرفتند.
اول اینکه در هیات رییسه اتاق اصناف تهران بدون توجه به این قانون حذف شدند. آقای نوده فراهانی که الان نماینده وزیر صمت در هیات رییسه اتاق اصناف ایران است بیش از ٧۶سال سن دارد و دیگر نمی تواند عضو هیات مدیره هیچ اتحادیه ای شود.
آقای ابراهیم درستی دیگر در اتحادیه ای درحال حاضر رییس نیست اما اینکه بازهم روابط عمومی اتاق اصناف تهران از او به عنوان نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران یاد می کند نشان از عدم اطلاع از قانون نظام صنفی است وتقصیر ابراهیم درستی نیست. اما برهمگان محرز است که ابراهیم درستی از این قانون تمکین کرده است درغیر اینصورت تلاش کردنش زبانزد خاص و عام دراصناف وغیر اصناف است. همگان در اصناف می دانند که درستی فردی نیست که آرام ببنشیند.
آقای خسرو ابراهیمی نیا مشمول تبصره یک ماده ٢٢ قانون نظام صنفی شد وبا ثبت نام به عنوان بازرس هیات مدیره در اتحادیه خودش رای آورد و دیگر رییس اتحادیه نیست. جالب است که ابراهیمی نیا هنوز عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران مشغول انجام فعالیت است.
ازجمع پنج نفر هیات رئیسه اتاق اصناف تهران آقایان علی فاضلی وحسین درودیان می توانستند ثبت نام کنند که حسین درودیان ازقبل گفته بود اصلا ثبت نام نمی کند.
علی فاضلی تنها عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران عضو علی البدل هیات رییسه اتاق اصناف ایران است که می توانست ثبت نام کند. که ثبت نام کرد.
اما از سوی دیگر اتفاق جالب رخ داد در یکی از بزرگترین کلانشهر کشور یکی از روسای اتحادیه که همراه هیات مدیره از سوی کمیسیون نظارت عزل شد و سندش در اختیار مالی چی پرس است به سازمان صمت رفته ثبت نام کرد.
اینکه هیات اجرایی این رئیس اتحادیه را رد یا قبول می کند جای بحث نیست بلکه دهن کجی به قانون نظام صنفی درکشور در بین روسای اتحادیه های صنفی چنان باب شده است که روسای اتحادیه تصور می کنند چون کمیسیون‌های نظارت شهرشان حرفشان را قبول دارند هرچه بخواهند اعضای کمیسیون نظارت به هر دلیلی قبول کرده وحتی برایشان اعتبارنامه غیرقانونی هم صادر می کنند پس هرکاری دلشان خواست برای شکستن حریم قانون مداری درکشور انجام بدهند.
نمونه دیگر، ثبت نام گروه زیادی از هیات رییسه اتاق اصناف درکشور است علی رغم اینکه بخشنامه شد نباید ثبت‌نام کنند ولی در سامانه و با با حضور در سازمان و ادارات صمت ثبت نام کردند. شاید تصور می کنند هیچ نهاد ناظری در کشور نداریم که برکار هیات اجرایی سازمانها و ادارات صمت درکشورنظارت کند که آنها هم ازاین افراد ثبت نام کردند. چرا باید هیات اجرایی ازاین افراد مدارک بگیرد؟ سازمانها و ادارات صمت در کشورمگر از اتاق اصناف شهرشان بخشنامه می گیرند که قانون نظام صنفی و بخشنامه هیات عالی نظارت وزارت صمت را اجرا نمی کنند؟
چرا باید برای هر فرد از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت وزارت صمت یک بخشنامه صادر شود البته که دبیرخانه کارهای زیادی دارد ونباید برای این موضوعات وقت کارشناسان دبیرخانه را برای این موضوعات شفاف گرفت. مگر سازمانها و ادارات صمت درکشور نمی دانند افرادی که دارای اعتبارنامه منقضی بوده و مشغول تبصره یک ماده ٢٢قانون نظام صنفی هستند شرایط ثبت‌نام در انتخابات هیأت رییسه اتاق اصناف را ندارند پس چرا ثبت نام کردند؟

کاش اصناف ریش سفید داشت
اعتراض وانتقاد روش اصولی دارد که هیات رییسه اتاق اصناف تهران خبره این کار است. طرح نه به تهران در سال ٩٧ امروز دامن‌گیر اصناف غیر از تهران شده است زیرا دیروز نخواستند تا ازتجربه ودانش هیات رئیسه اتاق اصناف تهران بهره ببرند و امروز با اقداماتی که در شان اصناف نیست به جایگاه اصناف لطمه وارد شده است.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.