تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
5

تمدید و صدور پروانه های کسب بلاتکلیف مانده است

  • کد خبر : 2319
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
تمدید و صدور پروانه های کسب بلاتکلیف مانده است

اخبارصنفی- رئیس اتاق اصناف مرکز استان گلستان، شهر گرگان گفت: در حال حاضر مشکل اصلی اتاق‌های اصناف بحث صدور و تمدید پروانه‌های کسب می باشد و ریشه این مشکل به اجرایی شدن سامانه درگاه ملی مجوزها برمی‌گردد. “حمید سلیمانی” اظهار کرد: در رابطه با ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی همان تمدید و صدور […]

اخبارصنفی- رئیس اتاق اصناف مرکز استان گلستان، شهر گرگان گفت: در حال حاضر مشکل اصلی اتاق‌های اصناف بحث صدور و تمدید پروانه‌های کسب می باشد و ریشه این مشکل به اجرایی شدن سامانه درگاه ملی مجوزها برمی‌گردد.

“حمید سلیمانی” اظهار کرد: در رابطه با ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی همان تمدید و صدور پروانه های کسب مشکلات زیادی وجود دارد و سامانه درگاه ملی مجوزها با نقایص زیادی همراه است که همین مورد سبب شده تا اتحادیه ها نتوانند پروانه های کسب را صادر یا تمدید نمایند و روند اجرای پروانه های کسب بلاتکیلف مانده است.

وی تصریح کرد: ماده ۹۱ قانون نظام صنفی که در ارتباط با صدور مجوز برای دستگاه ها و مراکزی که مجوز فعالیت از دستگاه های دولتی دارند نیز رعایت نمی شود اما قانون صراحتا اعلام کرده که باید مجوز صنفی نیز دریافت کنند مانند رستوران ها و هتل های ایرانگردی و جهانگردی و یا داروخانه های گیاه پزشکی و … اما این قانون رعایت نمی شود و نظارت دقیقی بر فعالیت این مجموعه‌ها وجود ندارد و به همین علت قیمت‌های بیشتری به نسبت واحدهای صنفی اعمال می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای فصلی صرفه اقتصادی برای بازار استان ندارد، افزود: معظل دیگر برخی استان‌ها برگزاری نمایشگاه های فصلی است که منجر به رکود بیشتر بازار می‌‌شوند و ۹۰ درصد واحدهایی که در نمایشگاه فصلی شرکت می‌کنند از خارج استان می‌آیند و کالاها را با کیفیت پایین و قیمت بالاتری ارائه می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف گرگان تصریح کرد: شهر گرگان ۲۰ هزار واحدصنفی فعال و همین طور ۵ هزار واحدصنفی در دست بررسی دارد و امیدوار هستیم هر چه زودتر مشکلات سامانه صدور مجوزها مرتفع شود تا اتاق‌های اصناف بتوانند همانند قبل خدمات مربوط به صدور و تمدید پروانه کسب را اعمال کنند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.