تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4
اتفاق عجیب در اصناف استان گلستان

تلاش برای فراخوان چهارم انتخابات اتحادیه چاپخانه داران استان؟!

  • کد خبر : 3398
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
تلاش برای فراخوان چهارم انتخابات اتحادیه چاپخانه داران استان؟!

پایگاه خبری اخبارصنفی – در پی عدم استقبال اعضای اتحادیه طی سه دور فراخوان ثبت‌نام انتخابات حالا خبرها حکایت از این دارد که کمیسیون نظارت مرکز استان می خواهد یک‌بار دیگر فرصت ثبت نام انتخابات بدهد. آیا فراخوان چهارم در قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی تعریف شده است؟ گزارش خبرنگار اخبار صنفی از […]

پایگاه خبری اخبارصنفی – در پی عدم استقبال اعضای اتحادیه طی سه دور فراخوان ثبت‌نام انتخابات حالا خبرها حکایت از این دارد که کمیسیون نظارت مرکز استان می خواهد یک‌بار دیگر فرصت ثبت نام انتخابات بدهد. آیا فراخوان چهارم در قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی تعریف شده است؟
گزارش خبرنگار اخبار صنفی از گرگان حاکیست که اتحاديه چاپخانه داران استان گلستان ده سال قبل تاسیس شد واز همان ابتدا سلیمانی ابتدا به عنوان نایب رئیس واز سالها قبل به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب شده است.
وی که مشمول تبصره یک ماده۲۲ فانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری است هم اکنون در حالی رئیس اتاق اصناف گرگان ومرکز استان گلستان است که مهلت اعتبارنامه اش در اتحادیه چاپخانه داران ماه‌هاست تمام شده است.
نکته جالب اینجاست که تاکنون سه بار فراخوان ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه در سامانه ساران قرارگرفت. در یک مورد ابتدا ثبت نام به تعداد ۱۵ذنفر به حدنصاب رسید اما قبل طرح در کمیسیون بررسی تطبیق شرایط. چند نفر انصراف دادند وبدین ترتیب ادامه مسیر غیرممکن شد.
تا اینجای کار مشکل قانونی رخ نداده است. از این مرحله به بعد وفق آیین نامه اجرایی قانون انتخابات اصناف کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز گلستان باید برای انحلال ادغام اتحادیه تصمیم گیری کند.
خبردارشدیم که کمیسیون نظارت مرکز استان گلستان به جای اجرای قانون احتمالا در صدد است تا فرصت چهارم ثبت نام فراخوان به اتحادیه چاپخانه داران بدهد.
اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف گرگان لطفا اعلام کنند به استناد کدام ماده تبصره آیین نامه اجرایی کدام ماده قانون نظام صنفی می خواهند چنین تصمیمی بگیرند؟
چطور شد تا الان ادغام انحلال اتحادیه انجام نشده است؟
نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی آیا به این مستند قانونی ورود خواهند کرد تا با علت یابی ماجرا نسبت به احقاق حقوق صنفی نظارت کنند؟
ماده ۲۸ اصلاحی آیین نامه اجرایی انتخابات اتحادیه صنفی

ماده ۲۸- در صورت عدم تحقق حدنصاب¬های مقرر در این آیین نامه در خصوص فراخوان ثبت نام و کمیته بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان، کمیسیون صرفاً برای یک مرتبه دیگر فرآیند برگزاری انتخابات را از ابتدا تجدید می¬نماید. در صورت عدم تحقق حدنصاب¬های مزبور در موارد مطروحه، در صورت وجود اتحادیه همگن یا مشابه، کمیسیون مکلف به ادغام اتحادیه در اتحادیه موصوف بوده و در غیر اینصورت (عدم وجود اتحادیه همگن یا مشابه)، تا زمان تشکیل اتحادیه مشابه یا همگن، ارائه پروانه کسب و سایر امور صنفی به اتاق اصناف ذی¬ربط واگذار می¬گردد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.