تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5
عضو کمیسیون تخصصی بنکداران مواد غذایی و دخانیات عنوان کرد:

تأثیر رشد نرخ ارز بر تورم محصولات غذایی

  • کد خبر : 4152
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
تأثیر رشد نرخ ارز بر تورم محصولات غذایی

عضو کمیسیون تخصصی بنکداران مواد غذایی و دخانیات افزایش نرخ تورم مواد غذایی را نتیجه افزایش قیمت هزینه‌های حمل و نقل، رشد نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی دانست و گفت: بر خلاف تصور عموم مردم جامعه، بخشی از مواد اولیه محصولات غذایی که در داخل کشور تولید می‌شود، وارداتی […]

عضو کمیسیون تخصصی بنکداران مواد غذایی و دخانیات افزایش نرخ تورم مواد غذایی را نتیجه افزایش قیمت هزینه‌های حمل و نقل، رشد نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی دانست و گفت: بر خلاف تصور عموم مردم جامعه، بخشی از مواد اولیه محصولات غذایی که در داخل کشور تولید می‌شود، وارداتی است و لذا با رشد نرخ ارز، قیمت تمام‌شده کالاها نیز افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، احمدرضا بخشی گفت: هزینه‌هایی که از محل اخذ مالیات به محصولات و مواد غذایی تحمیل می‌شود نیز از جمله هزینه‌هایی است که بر قیمت نهایی کالا تأثیر گذاشته و منجر به رشد قیمت می‌شود.
وی ادامه داد: طی هفته گذشته و در جریان بازدید رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از بازار تهران، کسبه و بازاریان با طرح مشکلات خود در خصوص پرداخت مالیات، چالش‌های اصناف را در این حوزه مطرح کردند. اگرچه حضور مسئولان در بازار و پیگیری مشکلات فعالان صنفی قابل اهمیت است، اما بی‌شک، به تنهایی راهگشا نیست؛ بلکه باید چالش‌های مالیاتی در تمامی بخش‌های زنجیره تولید تا توزیع مرتفع شود.
به گفته عضو کمیسیون تخصصی بنکداران مواد غذایی و دخانیات: اگر بانک مرکزی به عنوان مرجع تخصیص ارز، ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه محصولات غذایی را با نرخ دولتی به واردکنندگان اختصاص دهد و از سوی دیگر سازمان امور مالیاتی نیز در قوانین مالیاتی خود نسبت به اصناف تجدید نظر کند، شاید بتوان بخشی از تورم مواد غذایی را کنترل کرد.
بخشی با اشاره به امضای تفاهمنامه اخیر میان اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمیسیون تخصصی بنکداران مواد غذایی و دخانیات به عنوان یک تشکل متخصص در حوزه مواد غذایی و دخانیات می‌تواند در راستای تحقق اهداف این تفاهمنامه و با ارتباط مستمر با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، اطلاعات جامع و کاملی را از وضعیت اصناف ارائه داده و گام‌های مثبتی در این مسیر بردارد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=4152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.