تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
2
چارت سازمانی وزارت صمت بعداز یکسال

به دنبال کت برای یک دکمه؛ چارت سازمانی بدون شرح وظایف

  • کد خبر : 1515
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
به دنبال کت برای یک دکمه؛ چارت سازمانی بدون شرح وظایف

بعداز گذشت نزدیک به یکسال از ابلاغ چارت سازمانی جدید وزارت صمت هنوز برای واحد‌های سازمانی این چارت شرح وظایف تدوین نشده است. یافته های خبرنگار مالی چی پرس نشان می‌دهد که چارت سازمانی جدید وزارت صمت که در اواخر پاییز سال ١۴٠٠ ابلاغ واجرایی شد بزرگترین و مهمترین و اصلی ترین اقدام اساسی آن […]

بعداز گذشت نزدیک به یکسال از ابلاغ چارت سازمانی جدید وزارت صمت هنوز برای واحد‌های سازمانی این چارت شرح وظایف تدوین نشده است.
یافته های خبرنگار مالی چی پرس نشان می‌دهد که چارت سازمانی جدید وزارت صمت که در اواخر پاییز سال ١۴٠٠ ابلاغ واجرایی شد بزرگترین و مهمترین و اصلی ترین اقدام اساسی آن بعد از حدود یکسال اجرایی نشده است.
تدوین و تبیین شرح وظایف هر کارشناس، هر مدیر بخش،هرمعاون وزیر و در مجموع هرمشاور در سازمان صمت باید شرح وظایفی داشته باشد اما فعالان چارت سازی وزارت صمت اول چارت را رسم کردند و ابلاغ نمودند ولی بعد از چندین ماه شرح وظایفی ابلاغ نگردید.
اینکه چارت وزارت صمت را با عناوین سازمانهای نظامی چیدن بدون اینکه تاثیرش را بر افکار عمومی بدانند نشان از ضعف شناختی طراحان چارت سازمانی وزارت صمت دارد وگرنه استفاده از آماد و پشتیبانی پر واضح است که در نهادنظامی استفاده می شود و استفاده ازاین کلمات و نظایر آن در وزارتخانه ها به چه دلیل وبا چه منظور روانشناسی اجتماعی می باشد؟
همانطور که توضیح داده شده این چارت شرح وظایف ندارد به طور مثال مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت همسو با دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف بود و مسئولیت این دوره یک نفر سپرده می شد تا کار اصناف و بازرگانان تسریع شود حالا این دو ازهمه جدا شدند. جالب است در مورد ادغام چند اتحادیه در یک اتحادیه که یک رییس اتحادیه حدود ده سال است این خواسته را دنبال می کند حتی باوجود نظر کمیسیون نظارت بر اصناف آن شهر که رای بر عدم ادغام است بخشی که الان وظایف مرکز اصناف را انجام می دهد بدون اینکه بداند همین دوماه پیش چه نامه ای از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف زده شده است نامه ای نوشته تا نسبت به ادغام ترتیب اثر بدهند.
همین دوگانگی واستفاده برخی از روسای اتحادیه‌های صنفی از عدم ارتباط بخش های مختلف چارت جدید وزارت صمت با دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف موجب شد طرح های برای اجرا به اصناف ابلاغ شود که اصلا اجرا شدنی نیست به دلیل اینکه ضعف بزرگ این طرح ها کم سوادی طراحان نسبت به شناخت نحوه فعالیت صنوف تولیدی و صنوف توزیعی است. اینجاست که اگرشرح وظایف مشخص وجود داشت و همه بخش های که می خواهند دراصناف دخالت کنند ازدبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف استعلام اولیه بگیرند دیگر در اجرا با مشکل کمتری مواجه خواهند شد.
راستی تا چه زمانی این کت (شرح وظایف سازمانی) برای این دکمه ( چارت سازمانی) دروزارت صمت تدوین و ابلاغ می شود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.