تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
8
تلخی های اولین اجلاس اتاق اصناف ایران قسمت اول

اعتراض اولین های اصناف به هیات رییسه اتاق اصناف ایران

  • کد خبر : 1993
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۱
اعتراض  اولین های اصناف به هیات رییسه اتاق اصناف ایران

اولین اجلاس دور هشتم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران علی رغم همه زیبایی هایش، تلخی هایی داشت که گزنده بود. آنچه که جای تأسف دارد اینکه برخی در اصناف با سو استفاده از کلمه «پاکدستی» در چهارسال گذشته تلاش دارند وانمود کنند که پاکدست هستند و به هر نحو و روشی برای جمع کردن رای […]

اولین اجلاس دور هشتم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران علی رغم همه زیبایی هایش، تلخی هایی داشت که گزنده بود.
آنچه که جای تأسف دارد اینکه برخی در اصناف با سو استفاده از کلمه «پاکدستی» در چهارسال گذشته تلاش دارند وانمود کنند که پاکدست هستند و به هر نحو و روشی برای جمع کردن رای برای عضویت درهیات رییسه اتاق اصناف ایران تلاش‌ می کنند.

اجلاسی که دکتر نیازی قائم وزیر صمت، سرهنگ نوروزی رییس پلیس اماکن عمومی فراجا، دکتر مهدوی مرد زحمتکش ریاست دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف را در جمع بزرگان صنفی می دید و انتظاراتی داشتند.

آنچه مشهود بود اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران قبل برگزاری اجلاس تصمیم گرفتند به پاس احترام به حضور پرشور و گرم اولین ها در اجلاس از سخنرانی خودشان صرف نظر، تا فرصت بیان نقطه نظرات بیشتری به جوانان با تفکرات جدید بدهند و با شنیدن نظرات جدید بتوانند راهکارها را بشنوند.

این ایده خوب پیش می رفت تا جایی که سخنرانی دکتر نیازی قائم مقام وزیر صمت تمام شد و قصد داشت از تریبون جدا شود که ناگهان طاهر محمدی دبیر هیات رییسه اتاق اصناف ایران بدون هماهنگی قبلی و خارج از تصمیم اعضای هیات رییسه بلافاصله میکروفون را گرفت و نقطه نظراتش را بیان کرد.

البته که چهار سال فرصت بسیار خوبی بود که دبیر هیات رییسه اتاق اصناف ایران جز جمله آخرش بقیه جملاتش را قاطعانه دنبال کرده و اجرا کند اما ایشان فقط به بیان نکاتی پرداخت که جزو وظایف هیات رییسه است و باید عمل کنند نه اینکه حرفش را نزد قائم مقام وزیر صمت و در اجلاس بیان کنند. جمله آخر ایشان هم یک خبری در حد شنیده ها بود که خواستار بررسی قائم مقام وزیر صمت شد.
اقدام یک عضو هیات رییسه خارج از تصمیم جمعی نشان دهنده چیست؟
نوده فراهانی رییس اتاق اصناف ایران فردی بسیار کارکشته و کاربلد است اما در آن لحظه حرمت نگه داشت. حتی وقتی اجلاس تمام شد جمع زیادی از اعضای اجلاس که تصمیم به بیان نقطه نظرات در حضور نماینده عالی دولت بودند از اینکه با سخنرانی عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران فرصت بیان نظرات نیافتند به شدت ناراحت و شاکی بودند.
حق هم داشتند. دراین شرایط آب و هوایی واقتصادی با پرداخت هزینه بلیت هواپیما وماشین به تهران آمدند تا در تصمیم گیری خرد جمعی شرکت کنند واگر قراربود یک نفر از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران بدون برنامه قبلی سخنرانی نزد مقام مسوولی کند که هر روز می تواند او را ببیند چه نیازی به اجلاس بود خودش برای اصناف کل کشور تصمیم بگیرد.

به راستی این شیوه تک روی در جمع هیات رییسه آیا نشان دهنده اختلاف شدید در هیات رییسه است؟
فراموش نکنیم که حدود دو هفته قبل هم در جلسه هیات رییسه اتاق اصناف ایران تنش و درگیری شدید لفظی بین عضو جدید و یک عضو قدیمی حاضر در جمع فعلی هیات رییسه ایجاد شد. آیا تک روی یک عضو هیات رییسه بر خلاف تصمیم جمع هیات رییسه باعث تنش نخواهد بود؟

آیا نباید اولین های حاضر در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران برای همیشه به این شیوه فرافکنی و ایجاد اختلاف پایان دهند؟
آیا اعضای جدید اجلاس اتاق اصناف ایران موقع رای دادن به هیات رییسه جدید با گرفتن هدایایی نظیر کیف چرم و کتاب و دیگر هدایا به فرد خاصی رای خواهند داد؟

تا روز انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران شاید حدود دو ماهی وقت باشد و این زمان فرصت خوبیست که اعضای اجلاس شناخت دقیق تری از هویت افرادی پیدا کنند که انواع داعیه‌ها و عضویت در هیات رییسه اتاق اصناف ایران را دارند.
ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.