تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
8
نمایندگان انقلابی بخوانند

استیضاح وزیر صمت و سکوت بی پایان اصناف؛ آسیبی که اصناف می بینند

  • کد خبر : 1576
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
استیضاح وزیر صمت و سکوت بی پایان اصناف؛ آسیبی که اصناف می بینند

وزا ت صنعت و معدن و تجارت یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است که بدون هیچ تردیدی نقش مستقیم بر سفره اقتصادی خانوار و عملکرد مدیریتی آن بر بازار و اقتصاد داخلی و خارجی تاثیر کاملآ مستقیم دارد. اما چرا نقش آفرینان اقتصاد داخلی و خارجی که درقالب بخش خصوصی فعالیت دارند در زمان […]

وزا ت صنعت و معدن و تجارت یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است که بدون هیچ تردیدی نقش مستقیم بر سفره اقتصادی خانوار و عملکرد مدیریتی آن بر بازار و اقتصاد داخلی و خارجی تاثیر کاملآ مستقیم دارد. اما چرا نقش آفرینان اقتصاد داخلی و خارجی که درقالب بخش خصوصی فعالیت دارند در زمان تعیین وزیر وحتی استیضاح ها ساکت هستند؟
استیضاح وزیر ابزار نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و هیچ شکی هم نیست که اگر وزیری ضعیف است از این طریق عوض شود.
از سوی دیگر وزارت صمت که از سوی حاکمیت و قوای سه گانه با بخش خصوصی اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ارتباط دارد و منویات واستراتژی حاکمیت و قوای سه گانه را با این دو بخش بزرگ اقتصاد خصوصی اجرایی می کند هر اقدام وزارت صمت بر عملکرد اقتصادی کشور تاثیر مستقیم دارد.
حال سوال این است که در شرایط کنونی آیا عوض کردن وزیر صمت به صلاح جامعه است؟ سپردن مدیریت مستقیم اقتصاد و ویترین اقتصادی کشور به سرپرستی چه تبعاتی دارد؟ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون در کدام دوره و یا الان برای رای اعتماد به وزیر صمت وحتی استیضاح وزیرصمت از نمایندگان واقعی اصناف و اتاق بازرگانی مشورت گرفتند؟ اصلا اصناف کجایی کارند؟
مگر نه این است که اصناف ادعا دارند در اقتصاد کشور نقش موثری دارند. آیا می توانند برای یکبار هم که شده با نماینده شهرشان رو در رو و بی واسطه و فقط به خاطر اقتصاد کشور صحبت کرده و از تبعات استیضاح بکویند؟
متاسفانه اصناف در اینگونه مواقع سکوت را بهترین راه می دانند زیرا استراتژی مشخصی برای اتاق اصناف وجود ندارد که در مذاکرات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه از حق و حقوق مترتب برای اصناف دفاع کنند.
وقتی پای صحبت روسای اتحادیه‌های صنفی و هیات رییسه اتاق اصناف بنشینید خودشان را در حد وزیر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می دانند و ادعا دارند که چنان ارتباطی با نمایندگان شهرشان دارند که مادر نزایده نظیرشان پیدا شود. اما در عمل وقتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی می نشینند تنها خواسته آنها اصلاح قانون نظام صنفی به نحوی که مادام العمر رییس بمانند وله پسر واعضای خانواده ارث بدهند.
خوب درچنین شرایطی وقتی خواسته ها فردی باشد نماینده مجلس شورای اسلامی چگونه می تواند به حرف رییس اتحادیه و هیات رییسه اتاق اصناف گوش دهد.
استیضاح فاطمی امین وزیر صمت در هفته بعد یک آزمون جدی و تمام عیار برای تمام روسای اتحادیه‌های صنفی و هیات رییسه اتاق اصناف مدعی در کشور است تا نشان دهند اصناف در تصمیم گیری اقتصاد کشور باید دیده شود واگر اصناف در کنار اتاق بازرگانی بخواهند می توانند در تعیین وزیر صمت دیده شوند وتاثیری گذارباشند. اصلا وزیرصمت فعلی استیضاح شده وبرود باز هم در زمان تعیین وزیر بعدی اصناف کشور کجا هستند؟
سکوت وتماشاچی بودن را همه مردم بلدند وقتی بر صندلی ریاست اتحادیه وهیات رییسه اتاق اصناف نشستید باید وباید از حقوق اعضا و سفره مردمی که از بازار تزریق می شوند دفاع کنید.
چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرای قانون نظام صنفی و انتخابات ١۵٠٠اتحادیه وگردش مدیران در اصناف و هیات اتاق اصناف را نمی بینند؟ چرا اصناف درخصوص استیضاح وزیر صمت با نمایندگان شهرشان در خانه ملت مذاکره نمی کنند تا آنها بدانند اصناف دراین دوره جان تازه‌ای در رگهایش جاری شده است؟
این نکته را به اصناف یادآور می شویم که سکوت در برابر استیضاح وزیران ومنفعل بودن به قصد بهره بردن از نتایج استیضاح وتعیین وزیر با سکوت به دست نمی آید زیرا وزیر بعدی می داند که اصناف فقط نظاره گر هستند و در تمام مسابقات و در تمام رقابت ها به افرادی که نظاره گر بوده و از زحمات دیگران به دنبال کره گیری هستند هیچ پاداشی نمی دهند.
کاش اصناف بداند فصل شکست، بهترین زمانِ کاشتِ دانه های موفقیت است. همیشه اولين كليد موفقيت اينه كه شروع کنی واین فرصت برای اصناف ایجاد شده است تا شروع کند وثابت کند پشتیبان واقعی مدیران است

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.