تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
7

ارز دیجیتال نوعی قمار است

  • کد خبر : 2722
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
ارز دیجیتال نوعی قمار است

عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال نوعی قمار است و هیچ سودی به جامعه نمی‌رساند یکی از مدیران بانک مرکزی اروپا (ECB) با انتقاد از دارایی‌های دیجیتال می‌گوید که این طبقه دارایی‌ خطرناک است و هیچ سودی برای جامعه ندارد. به گزارش اخبار صنفی و به نقل از «dailyhodl»، یکی از مدیران بانک […]

عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال نوعی قمار است و هیچ سودی به جامعه نمی‌رساند
یکی از مدیران بانک مرکزی اروپا (ECB) با انتقاد از دارایی‌های دیجیتال می‌گوید که این طبقه دارایی‌ خطرناک است و هیچ سودی برای جامعه ندارد.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از «dailyhodl»، یکی از مدیران بانک مرکزی اروپا (ECB) با انتقاد از دارایی‌های دیجیتال می گوید که این طبقه دارایی‌های نوپا خطرناک است و هیچ سودی برای جامعه ندارد.
فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، طی بیست و دومین کنفرانس سالانه بانک برای تسویه حساب‌های بین‌المللی، در یک پنل درباره آینده دارایی‌های دیجیتال، می‌گوید که تجارت دارایی‌های دیجیتال را نوعی قمار می‌داند.
به گفته پانتا، قانون‌گذاران نباید از صنعت ارزهای دیجیتال حمایت کنند. در عوض، آنها باید به شدت آن را بررسی کنند و استانداردهای نظارتی دقیق ایجاد کنند.
سیاست‌گذاران باید از حمایت از صنعتی که تاکنون هیچ مزیت اجتماعی نداشته و به طور فزاینده‌ای در تلاش است تا در سیستم مالی سنتی ادغام شود، هم برای به دست آوردن مشروعیت به عنوان بخشی از آن سیستم و هم برای بازگرداندن آن، محتاط باشند. در عوض، قانون‌گذاران باید ارزهای دیجیتال را تحت استانداردهای نظارتی دقیق قرار دهند، به هزینه اجتماعی آن‌ها رسیدگی کنند و مدل‌های نامطلوب را همان‌طور که واقعاً هستند رفتار کنند.
پانتا در ادامه نقاط ضعف دارایی‌های دیجیتال را فهرست می‌کند، مانند محدودیت‌های موجود در انتقال ارزهای دیجیتال، فقدان ارزش ذاتی آن‌ها و همچنین زیرساخت متمرکز بازار.
مدیر بانک مرکزی اروپا نتیجه می‌گیرد که بخش عمومی باید از تلاش‌های دولت برای توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) حمایت کند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.