تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4
دوگانه های ادغام اتحادیه های صنفی و سکوت

اجرای دل بخواهی قانون نظام صنفی در سازمان های صمت استانها

  • کد خبر : 1597
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

اجرای دل بخواهی قانون نظام صنفی از سوی سازمان صمت در استانها ی کشور به خصوص در زمینه هیات مدیره ادغام اتحادیه های صنفی به یک چالش جدی در اصناف تبدیل شده است. به راستی کدام یک از مسوولان باید براین روند نظارت کند؟ پرده اول در استان اردبیل یک اتحادیه را در اتحادیه دیگر […]

اجرای دل بخواهی قانون نظام صنفی از سوی سازمان صمت در استانها ی کشور به خصوص در زمینه هیات مدیره ادغام اتحادیه های صنفی به یک چالش جدی در اصناف تبدیل شده است. به راستی کدام یک از مسوولان باید براین روند نظارت کند؟
پرده اول
در استان اردبیل یک اتحادیه را در اتحادیه دیگر ادغام کردند. اعضای هیات مدیرها اول را به دلیل اینکه مشمول دو دوره ای بودند حذف کردند اما اعضای هیات مدیره اتحادیه دوم را با اینکه مشمول دو دوره بودند به بهانه اینکه اتحادیه جدید شکل گرفته و کدایسیک جدید گرفته اند اجازه دادند بازهم در انتخابات ثبت نام کنند ورای آوردند.
نظیر این وضعیت در کشور کم نیستند.
پرد دوم
در تبریز و بندرعباس و بسیاری از شهرهای دیگر یک اتحادیه را در یک یا دو اتحادیه دیگر ادغام کردند واجازه دادند همه اعضای هیات مدیرها اتحادیه های ادغام شده در انتخابات شرکت کنند. دلیل این موضوع را اینگونه بیان می دارند که اتحادیه جدید با کدآیسیک جدید تشکیل شده است وتمام دوره های عضویت این افراد در گذشته پاک شده است و حالا می توانند در اتحادیه جدید ادغام شده شرکت کنند.
واما بعد
خوب اگر ادغام جدید است چرا برای همه اصناف و سازمان صمت استانهای کشور جدید محاسبه نمی شود؟ اگر اتحادیه جدید نیست چرا برای کل کشور این قانون تسری پیدا نمی کند؟
بالاخره اصناف آیا تابع قانون هست یا نیست؟
اگر غیراز قانون مبنای تصمیمات رابطه است خوب این را هم اعلام کنند تا مردم بدانند مبنای رابطه چیست؟
چرا کمیسیون نظارت بر اصناف قانون را آن طور که دلش می خواهد اجرا می کند؟ مثلاً افرادی که از شش وی یک کمیسیون نظارت عزل شدند چگونه از سوی همان کمیسیون تایید صلاحیت می گیرند؟
دوگانه های اجرای قانون نظام صنفی در کشور چنان ملموس شده است که حتی اگر بخواهیم بی خیال نوشتن شویم بازهم قلم ناتوان از ندیدن دوگانه هاست و می نویسد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.