تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
8
دستور وزیر اقتصاد به بانكها درباره پروانه‌های كسب

ابطال پروانه های کسب قدیمی تاپایان سال جاری

  • کد خبر : 2347
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
ابطال پروانه های کسب قدیمی تاپایان سال جاری

اخبار صنفی – براساس نامه وزیر اقتصادی به بانکهای دولتی وخصوصی ازابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه های کسب قدیمی باطل شده وهمه باید از پروانه های کسب الکترنیکی استفاده کنند. بانکها هم از پذیرش پروانه کسب قدیمی منع شدند. وزیر اقتصاد در نامه به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام […]

اخبار صنفی – براساس نامه وزیر اقتصادی به بانکهای دولتی وخصوصی ازابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه های کسب قدیمی باطل شده وهمه باید از پروانه های کسب الکترنیکی استفاده کنند. بانکها هم از پذیرش پروانه کسب قدیمی منع شدند.
وزیر اقتصاد در نامه به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند و نسخ چاپی پروانه کسب صادره از ۱۴۰۲ به بعد که *#شناسه_یکتای بانک اطلاعات کسب وکارهای کشور را نداشته باشند، #بی‌اعتبار هستند.
️پروانه های کسب صادره قبل از ۱۴۰۲ و سایر مجوزهای کسب وکار صادره قبل از ۱۴۰۱٫۰۲٫۱۰، تا پایان سال جاری همچنان معتبر هستند و از تابستان آتی، به تدریج فایل الکترونیک شناسه یکتا برای هر مجوز قدیمی، با جایگزین نسخ قدیمی و چاپی آنها خواهد شد.
️شناسه یکتای مجوزهای جدید، بطور ۲۴ساعته و توسط هرکس از بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی (qr.mojavez.ir) یا از طریق وب سرویس از بستر شبکه ملی تبادل اطلاعات، قابل‌مشاهده و استعلام هستند.
وزیر اقتصاد به مدیرعاملان بانک‌ها دستور داده با یادآوری حکم قانونی به همه مسئولان و کارکنان ادارات و شعب بانکی یادآوری کنند:
۱٫ برای استعلام صحت پروانه کسب به بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir) مراجعه کنند.
۲٫ من‌ بعد، درخواست نسخه کاغذی یا کپی پروانه کسب و دیگر انواع مجوز کسب‌وکار از مشتریان ممنوع است و معیار اعتبار پروانه های کسب صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ و سایر مجوزها از ۱۴۰۱٫۰۲٫۱۰، وجود شناسه یکتای آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir) قابل‌ مشاهده و استعلام توسط هرکس و در هر ساعت از شبانه روز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.