تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
7
قابل توجه دولت و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه

آخرین ترفند ماندن مادام العمر در ریاست اتحادیه واتاق اصناف

  • کد خبر : 2274
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
آخرین ترفند ماندن مادام العمر در ریاست اتحادیه واتاق اصناف

اخبار صنفی- وقتی پای اجرای قانون از سوی قوای سه گانه برای اصناف باشد داد و هوار می کشند که اصناف واتحادیه در حال حذف شدن هستند اما زمانی که اجرای قانون نظام صنفی وسط باشد از روش های عجیب غریب استفاده می کنند تا صندلی ریاست اتحادیه و اتاق اصناف را به هیچ وجه […]

اخبار صنفی- وقتی پای اجرای قانون از سوی قوای سه گانه برای اصناف باشد داد و هوار می کشند که اصناف واتحادیه در حال حذف شدن هستند اما زمانی که اجرای قانون نظام صنفی وسط باشد از روش های عجیب غریب استفاده می کنند تا صندلی ریاست اتحادیه و اتاق اصناف را به هیچ وجه ازدست ندهند،چرا؟!
به طور مثال از آنجایی که حسین طاهرمحمدی رییس فعلا تعیین شده اتاق اصناف باید ٢٣ مرداد ١۴٠٢انتخابات اتاق اصناف شمیرانات را برگزار کند در حالی وی مشمول ماده ٣۵ قانون نظام صنفی است. و چندین نفر از اعضای جدید هیات رییسه ومنتخبان بعدی هم شرایطی مشابه حسین طاهرمحمدی دارند بسیاری به روش های مختلف از نحوه ماندن حسین طاهرمحمدی و هیات رییسه منتخب وعلی البدلی هایشان از اخبار صنفی پرسیدند.
به منظور شفاف سازی از تنها روش احتمالی باقی مانده که در ذهن بزرگواران طراحی شده است تا در قالب هیات رییسه اتاق اصناف ایران پیگیر اجرایی آخرین تیر در ترکش باشند آن را اینجا توضیح می دهیم تا تمام روسا و هیات مدیره های اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور از شرایط مساوی برای نشستن مادام العمر بر صندلی ریاست اتاق واتحادیه بهره ببرند.
بررسی های خبرنگار اخبار صنفی نشان می دهد که آخرین ترفند در خلا اجرای صحیح وبدون رابطه قانون نظام صنفی تنها به شیوه شرکت حقوقی است.شاید بپرسید چگونه؟
برخی از بزرگوارانی که الان در راس قدرت اتاق اصناف و اتحادیه هستند در وهله اول قصد دارند از خلا بزرگ عدم جدیت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف و کمیسیون های نظارت در شهرها و مراکز استانها وتفسیر به رای های ادارات صمت نسبت به برگزاری به موقع انتخابات اتحادیه و اتاق اصناف نهایت استفاده را ببرند وضمن به تاخیر انداختن انتخابات بتوانند واحد صنفی خودشان را به شرکت حقوقی تبدیل کنند.
سپس با معرفی خودشان به عنوان فرد صنفی جدید وبا رانتی که از جایگاه جدید به دست آوردند چندماه ویا چند سال دیگر رییس بمانند.
دیگران فدای من
البته باتوجه به اینکه این بزرگواران از رانت بزرگ حضور در ریاست وهیات رییسه اتاق اصناف شهر واستان و برخی حتی کشور بهره می برند در گام دوم تلاش دارند یک اتحادیه دیگر را با اتحادیه خودشان ادغام کنند تا احتمالا از چرخه حضور در هیات رییسه حذف نشوند واگر این شیوه هم جواب نداد با شرکت حقوقی به اتحادیه دیگر رفته واز آنجا دوباره در هیات رییسه اتاق اصناف حضور خواهند داشت وله این ترتیب صندلی هیات رییسه اتاق اصناف را با این روش عجیب تا انتهای چهار سال حفظ خواهند کرد. همچنین بعضی می خواهند در همان اتحادیه خودشان در قالب حقوقی ثبت‌نام کرده و حضور داشته باشند
شاید بگویید نه نمی شود. ولی با توجه به اینکه در رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری فقط به موضوع حقیقی پرداخته شد و هیچ اشاره ای به موضوع حقوقی نکرده است در همین فرصت کوتاه آخرین ترفند به ذهن خلاق بزرگواران رسید.
توصیه می شود با توجه به سکوت و عدم جدیت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف و کمیسیون های نظارت بر اصناف شهر ومراکز استانها در اجرای قانون نظام صنفی در برگزاری به موقع انتخابات و همچنین تایید صلاحیت های خاص ، بقیه هم از این فرصت استفاده کنند تا حقی از آنها ضایع نگردد.
اگر قرار بر ماندن و استفاده از خلا قانونی و دور زدن بخشنامه های دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف ورای هیات عمومی دیوان عدالت اداری است همه در سراسر کشور باید از این فرصت استفاده کنند.
راستی با این ترفندهایی که برای دور زدن قانون نظام صنفی به کار گرفته می شود چرا باید نسبت به سامانه نوین اصناف اعتراضی وجود داشته باشد؟ چرا نباید قانون تسهیل کسب وکار مصوبه مجلس شورای اسلامی دقیق اجرا شود؟

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.