تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
6
اکبر مشهدي زاده، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران:

قيمت يونوليت به حالت قبل بازگشت؛ کمبودها عامل گراني

  • کد خبر : 2219
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
قيمت يونوليت به حالت قبل بازگشت؛ کمبودها عامل گراني
اخبار صنفی - رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران با بيان اينکه افزايش ۲۰۰ درصد يونوليت به واسطه کمبود اين قلم کالا در بازار بود، گفت: قيمت اين محصول خوشبختانه به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش خبرنگار اخبار صنفی ، اکبر مشهدي زاده،رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران با بيان اينکه در زمينه مواد اوليه در گذشته با کمبود يونوليت مواجه بوديم که باعث افزايش ۲۰۰ درصدي قيمت اين فرآورده شده بود، تاکيد کرد: با برطرف شدن اين مشکل قيمت ها نيز تثبيت شه است.

وي با بيان اينکه از آنجا که خريد و فروش با ارز نيمايي صورت مي گيرد نوسانات قيمت ارز در اين صنعت بي تاثير است، افزود: تنها در يک برهه زماني کوتاه شايعه اي مبني بر تغيير نرخ ارز نيمايي منتشر شد که باعث افزايش قيمت مواد پليمري شد اما پس از انتشار جعلي بودن آن بازار به آرامش رسيد.

رئيس اتحاديه توليد کنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران بيان کرد: مواد اوليه صنعت پلاستيک و نايلون از داخل کشور تامين مي شود و نياز به واردات نداريم و به کشورهاي آسياي ميانه، حوزه خليج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان نيز صادرات صورت مي گيرد. اما ميزان صادرات به دليل اينکه غير رسمي صورت مي گيرد قابل سنجش نيست.

مشهدي زاده با بيان اينکه نرخ مواد پلاستيکي با توجه به اينکه تحت تاثير مواد پليميري قرار دارد شناور و در بورس کالا تعيين مي شود، ابراز کرد: واحد هاي صنفي براي گرفتن کد بورسي بيش از سه ماه انتظار مي کشند و عملا نمي توانند مواد اوليه مورد نياز خود را تهيه کنند.

رئيس اتحاديه توليد کنندگان و فروشندگان پلاستيک و نايلون و ملامين تهران با اشاره به اينکه خريداران واحد هاي توليدي نيز براي انتقال کد بورسي بايد يک ماه در انتظار باشند، افزود: اين موضوع توليد را در اين واحدها به عقب مي اندازد و کاهش افتتاح واحد توليدي جديد را مشاهده مي کنيم

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.