تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
7
رییس اتاق اصناف سبزوار:

تمهیدات لازم برای مدیریت بازار شب یلدا اندیشیده شد

  • کد خبر : 1850
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
تمهیدات لازم برای مدیریت بازار شب یلدا اندیشیده شد

یلدا جشن باستانی ایرانیان که هرساله در آخرین شب آذرماه و آغاز دی با جشن و پایکوبی برگزار می شود. این جشن باستانیاز دیر باز مورد توجه مردم بوده و در این شب که به طولانی ترین شب سال معروف است مردم با حضور در بازار به خرید لباس، اجناس نو و میوه و شیرینی […]

یلدا جشن باستانی ایرانیان که هرساله در آخرین شب آذرماه و آغاز دی با جشن و پایکوبی برگزار می شود.
این جشن باستانیاز دیر باز مورد توجه مردم بوده و در این شب که به طولانی ترین شب سال معروف است مردم با حضور در بازار به خرید لباس، اجناس نو و میوه و شیرینی و ارزاق این شب میپردازند.

دید و بازدید و از بزرگان و صله ارحام از جمله مهمترین آداب و رسوم این شب عزیز است.
تفال به حافظ شیرازی و خواندن بوستان و گلستان سعدی در جمع بزرگان خانوادت از دیگران رسومات این شب است که در بین ایرانیان رواج دارد.
تامین آجیل شب یلدا و دسترسی مردم برای به کالا و ارزاق مورد نیاز این شب همواره از دغدغه های مهم متولیان بازار بوده و هست. از این رو امسال اتاق اصناف سبزوار تلاش کرده تا با رویکردی متفاوت نسبت به سالهای قبل در جهت هماهنگی بین اتحادیه های صنفی دست اندر در مدیریت بازار شب یلدا قدم بردارد تا ارزاق مورد نیاز این شب اعم از آجیل و میوه آسان تر در دسترس همشهریان عزیز سبزواری قرار گیرد.
در همین راستا رضا خیرآبادی رییس اتاق سبزوار طی گفت و گویی با خبرنگاران در خصوص اقدامات این نهاد برای کنترل بازار شب یلدا اظهار داشت: تهمیدات لازم برای مدیریت بازار شب یلدا اندیشیده شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن شب یلدا نشست هماهنگی با روسای محترم اتحادیه میوه و تره بار، قناد و شیرینی پز، خاروبار و لبنیات سبزوار در جهت تامین آجیل، میوه و ارزاق این شب برگزار گردید.
خیرآبادی ادامه داد: در این جلسه نسبت به نظارت بر بازار شب یلدا، کنترل و رعایت قیمت ها تاکید شد.
رییس اتاق سبزوار با بیان اینکه اصناف نقش مهمی در تامین ارزاق مورد نیاز جامعه بخصوص در ایام خاص دارند، عنوان کرد: درهمین راستا نشست های هماهنگی مستمری با روسای اتحادیه های صنفی برگزار خواهد شد تا بتوانیم در جهت خدمت به مردم و تامین نیازهای آنان قدم برداریم.
خیرآبادی عنوان کرد: براساس رصد صورت گرفته توسط واحد بازرسی اتاق اصناف سبزوار قیمت انواع تره بار شب یلدا با توجه به کیفیت کالای عرضه شده در بازار شامل موز ببین ۴۴ الی ۶٠ هزار تومان، پرتغال ١١ هزار پانصد الی ١٣ هزار و پانصد،شلغم ١١ هزار تومان، نارنگی ٢٠ هزار تومان، لیمو شیرین ٢٨ الی ٣۵ هزار تومان، لبو ١۶ هزار تومان ، انار شیراز ١٨ الی ٢٩ هزار تومان، سیب قرمز ٣٠ هزار تومان، سیب زرد ٢٠ الی ٢٧ هزار تومان و هندوانه شب یلدا ١٢ الی ١٣ هزار تومان می باشد.
وی ادامه داد: همچنین قیمت آجیل مخلوط درجه یک حدود ٢٠٠ هزار تومان می باشد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اتاق اصناف سبزوار برابر با قانون نظام صنفی، نظارت بر کسبه می باشد که این مهم بر عهده واحد بازرسی اتاق اصناف گذاشته شده و در همین راستا واحد بازرسی اتاق اصناف سبزوار ضمن نظارت بر بازار آماده دریافت گزارش های مردمی می‌باشد و شماره تماس ۴۴٢٢٧٠۵٠-٠۵١ داخلی ٢٠١ جهت دریافت گزارش های مردمی در خدمت همشهریان سبزواری عزیز می باشد.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=1850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.