تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
9
ادغام اتحادیه های صنفی کارساز می شود

ادغام اتحادیه های صنفی تولیدی در صنوف تولیدی؛ برقراری توازن بین صنوف توزیعی وتولیدی

  • کد خبر : 768
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
ادغام اتحادیه های صنفی تولیدی در صنوف تولیدی؛ برقراری توازن بین صنوف توزیعی وتولیدی

درراستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و باهدف حمایت از صنوف تولیدی و تولیدکنندگان ایرانی بهترین اقدامی که دبیرخانه هیات عالی نظارت و کمیسیون های نظارت براصناف شهرها می توانند داشته باشند این است که تسهیل کننده فعالیت صنوف تولیدی باشند. از سال ۹۹و با اجرایی شدن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وتبصره یک […]

درراستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و باهدف حمایت از صنوف تولیدی و تولیدکنندگان ایرانی بهترین اقدامی که دبیرخانه هیات عالی نظارت و کمیسیون های نظارت براصناف شهرها می توانند داشته باشند این است که تسهیل کننده فعالیت صنوف تولیدی باشند.
از سال ۹۹و با اجرایی شدن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وتبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی بسیاری از اتحادیه های تو یعی تلاش دارند تا با مهندسی انتخابات صنوف تولیدی همگن و به حدنصاب نرسیدن انتخابات این اتحادیه های تولیدی بستر ادغام تولیدی ها در اتحادیه هایشان را فراهم نمایند.
حتی دراین خصوص برخی کمیسیون های نظارت شهرها به روسای این قبیل اتحادیه ها همکاری دارند. به طور نمونه مرحله اول انتخابات اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران به هردلیلی به حدنصاب نرسید. متاسفانه تماس های مردمی با خبرنگارما حکایت از آن دارد که برخی اعضای هیات مدیره این اتحادیه دوست ندارند تا انحادیه باقی بماند به همین دلیل حداکثر تلاش را دارند تا انتخابات مرحله دوم برگزار نشود واگر هم برگزار می شود به حدنصاب نرسد تا بتوانند با ادغام‌این اتحادیه دراتحادیه پوشاک که جزو صنوف توریعی است علاقه وارادت خودشان را به بزرگان آن اتحادیه نشان دهند.
سالهاست که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید دارد به همین دلیل ضرورت دارد تا کنیسیون های نظارت براصناف شهرهای کشور دقت داشته باشند در چنین شرایطی اتحادیه های توزیعی را درصنوف تولیدی ادغام کنند تا نشان دهند در اجرای منویات مقام معظم رهبری حامی تولیدکنندگان هستند. درهمین راستا حداقل در تهران اگر انتخابات اتحادیه صنف پیراهن دوران درمرحله دوم به حدنصاب نرسید بهترین راهکار ادغام این اتحادیه درانحادیه قدیمی وتاریخی صباغان است.
آیا شاهد حمایت کمیسیون های نظارت از صنوف تولیدی به هنگام بررسی ادغام اتحادیه های صنفی خواهیم بود؟ چرا کمیسیون های نظارت شهرها به اتحادیه های توزیعی اقبال بیشتری نسبت به صنوف تولیدی نشان می دهند؟ آیا حتی یکبار در یک دهه اخیر کمیسیون های نظارت در شهرهای کشور جلسه ای محتص تسهیل کسب وکار تولیدکنندگان داشتند؟
به کمیسیون های نظارت براصناف در سراسر کشور پیشنهاد می دهیم تمام عملکرد شان در یک دهه اخیر را درقالب گزارش عملکرد برای انتشار بفرستند تا مشخص شود چکارکردند.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.