تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
4

کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیری در صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2528
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیری در صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

اخبار صنفی/داده‌های وب‌سایت پیچ‌بوک نشان می‌دهد که تا ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) فقط ۸ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرِ متمرکز بر ارزهای دیجیتال، توانستند در مجموع ۵۰۰میلیون دلار جمع‌آوری کنند. به گزارش اخبار صنفی و به نقل از «Quartz»، جمع‌آوری سرمایه‌گذاری‌های مالی در حوزه ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است. […]

اخبار صنفی/داده‌های وب‌سایت پیچ‌بوک نشان می‌دهد که تا ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) فقط ۸ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرِ متمرکز بر ارزهای دیجیتال، توانستند در مجموع ۵۰۰میلیون دلار جمع‌آوری کنند.
به گزارش اخبار صنفی و به نقل از «Quartz»، جمع‌آوری سرمایه‌گذاری‌های مالی در حوزه ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است. بر اساس گزارشی از فورچون با استناد به داده‌های «PitchBook»، تنها هشت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر که بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز شده‌اند، در مجموع ۵۰۰ میلیون دلار در سطح جهان جمع‌آوری کرده‌اند. این تنها ۲.۳ درصد از کل ارزش جمع آوری شده در سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد و نشان دهنده کاهش ۹۰ درصدی مقدار وجوه برای دریافت سرمایه‌گذاری است.
عدم اطمینان در مورد مقررات و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال، همراه با اثرات موجی بحران بخش بانکی، باعث کاهش جذب سرمایه شده است.
سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX یک واکنش زنجیره‌ای را در نوامبر ایجاد کرد که در سال جاری نیز بازتاب پیدا کرده است. بانک سیلیکون ولی دوستدار ارزهای دیجیتال اولین وام دهنده‌ای بود که در سال ۲۰۲۳ با شکست مواجه شد و پس از آن بانک سیلورگیت کپیتال (Silvergate Capital Corp) و سیگنچر بنک (Signature Bank) قرار گرفتند که موجی از شوک را در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.
در پی بحران بانکی، تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران بررسی دقیق پلتفرم‌های ارز دیجیتالی را تشدید کرده‌اند و تردید بیشتری در مورد آینده این بخش ایجاد می‌کنند. روز ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان، شکایت کرد و مدعی شد که این صرافی یک سری تخلفات اوراق بهادار را انجام داده است.
جو کنونی پیرامون ارزهای دیجیتال، اشتیاق برای سرمایه‌گذاری را کاهش داده است. بر اساس داده‌های «PitchBook» ، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جهانی برای ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۸۰ درصد کاهش یافت و از ۱۲.۳ میلیارد دلار به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2528

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.