تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
4
دور زدن ماده22 و 35 قانون نظام صنفی

حذف پرسرو صدای ریش سفیدان اصناف و دور زدن یواشکی قانون

  • کد خبر : 2150
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
حذف پرسرو صدای ریش سفیدان اصناف و دور زدن یواشکی قانون
اخبارصنفی- شکاف در اجرایی ماده 35 قانون نظام صنفی این شائبه را پیش آورده است که انگار این ماده برای حذف افرادی خاص اجرایی شد و چند نفر نور چشمی در کشور هرگز مشمول هیچ قانوین نیستند. ایا قرار است این شیوه اجرای قانون در استانها ادامه یابد؟

بررسی های خبرنگار اخبار صنفی، از اجرای رای جدید هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حوزه ماده ۲۲ و ۳۵ قانون نظام صنفی در کشور حکایت از آن دارد که تنها عده ای معدود وانگشت شمار با حمایت های افرادی خاص از اجرای این ماده قانون استنثا شدند. علی رغم اینکه بیش از ۵دور است همین افراد عضو هیات رئیسه هستند بدون توجه به قانون نظام صنفی خود را از شمول تبصره یک ماده ۲۲ وماده ۳۵ قانون نظام صنفی معاف کردند و همچنان در راس مدیریت اتحادیه و اتاق اصناف مرکز استان حضور دارند.
اینکه اگر الان تمام افرادی که مشمول ماده ۳۵ قانون نظام صنفی هستند بخواهند با استناد به همین تبعیض قانونی شکایت کنند و دوباره به سیستم مدیریت صنفی برگردند به هیچ وجه غیر قانونی نیسیت زیرا اگر قرار است دراجرای قانون برای نورچشمی ها استثنا قابل شوند باید در مجلس شورای اسلامی در زمان مصوبه آن ماده اعلام گردد اجرای این قانون در تمام نقاط کشورلازم وضروری است به غیراز استان….؟!
نکته مهم دیگر اینکه چرا باید حداکثر کمتر از ده نفر از اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت ادرای در خصوص رای جدید هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حوزه تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی وتنها کمتر از ۵ نفر از اجرای ماده ۳۵ قانون نظام صنفی در کل کشور مستثنی شوند؟ دلیل این استنثنا را از دولت محتر م و قوه قضاییه می پرسیم؟
اینکه فردی یا افرادی خاص با مراجعه به دیوان عدالت اداری رای به دلخواه خودشان و برخلاف ماده ۲۲ وماده ۳۵ قانون نظام صنفی می گیرند آیا نامش چیست؟
ریاست محترم دیوان عدالت اداری
ایا می دانید رای های صادره از سوی دیوان عدالت ادرای وهیات عمومی محترم در ادارت صمت استانهای کشور به دلخواه و حتی اجرا نمی شوند زیرا می دانند به راحتی می توانند از زیر اجرای آن شانه خالی کنند؟
آیا قضات دیوان عدالت اداری اگاهانه فقط یک یا چند نفر محدود وخاص را از شمول ماده ۳۵ وچند مذکور نفر را از اجرای دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری استثنا کردند؟ دلیل این تفاوت قائل شدن چیست؟
متاسفانه مدیران کل ادارات صمت در کشور برای نامه های دبیرخانه هیات عالی نظارت را تفسیر به رای کرده و از اجرای آن طفره می روند.
سکوت نهادهای نظارتی هم جای تامل دارد. اگر نکته ای است که خبرنگاران نباید بدانند بگویید تا با بهترین شیوه وخیلی نرم و یواشکی برای اصناف اطلاع رسانی کنیم که چرا فقط حداکثر ۲۰نفر در کشور از اجرای قانون نظام صنفی مصون هستند؟ چه کسانی پشت این تعداد افراد هستند که موفق شدند مصونیت قضایی از اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی داشته باشند؟
گفتنی است که اسامی تمام افرادی که اینجابه عدد گفته شد در اخبار صنفی، موجود است و در چند روز آینده اسامی همه انها با ذکر تاریخ اعتبارنامه وزمان برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی واتاق اصناف مرکز استان مد نظر اعلام خواهدشد .

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=2150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.