تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
7
اهمیت جایگاه تفکر راهبردی در دستیابی به اهداف سازمان‌ها و تشکل‌ها

آقای ص… استراتژیست و راهبردشناسی اخلاق مدار

  • کد خبر : 3561
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
آقای ص… استراتژیست و راهبردشناسی اخلاق مدار

پایگاه خبری اخبار صنفی- چند سالی‌ست پدیده فکری جدیدی در ساختار اتاق اصناف برای اولین بار رخ نمایی می‌کند که نشان دهنده حضور فردی خلاق و مبتکر در مدیریت راهبردشناسی امور، با تکیه بر دلسوزی برای تمام اعضای خانواده است، بدون اینکه نفع شخصی را دنبال کند. بیشتر شما که این مطلب را می خوانید […]

پایگاه خبری اخبار صنفی- چند سالی‌ست پدیده فکری جدیدی در ساختار اتاق اصناف برای اولین بار رخ نمایی می‌کند که نشان دهنده حضور فردی خلاق و مبتکر در مدیریت راهبردشناسی امور، با تکیه بر دلسوزی برای تمام اعضای خانواده است، بدون اینکه نفع شخصی را دنبال کند.

بیشتر شما که این مطلب را می خوانید کلمه استراتژیست و مدیریت راهبردی را شنیده اید، اما برای اولین بار است که در اصناف این دو کلمه، یکجا نمود عینی پیدا کرد.

استراتژیست یا راهبردشناس شخصی است که مسئولیت فرمول بندی و پیاده سازی یک راهبرد موثر برای پیشرفت را بر عهده دارد.

استراتژی توصیف می کند که اهداف چگونه از طریق منابع حاصل خواهند شد. این استراتژی می تواند شامل برنامه یا پلان، شگرد، الگو و چشم انداز یا پِرسپِکتیو باشد. این کار شامل فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی راهبردی و تفکر راهبردی می شود.

یک استراتژیست و راهبردشناس اخلاقمدار سعی می‌کند با کنار گذاشتن نگاه‌های شخصی و بر اساس مصلحت جمعی سازمانی با نزدیک کردن تفکرات متعدد و با اشتراکات حداقلی، سازمان را در جهت پیشبرد اهداف هدایت کند.

▪️تفکر استراتژیک یا تفکر راهبردی
تفکر استراتژیک فرایندی ست که به افراد کمک می‌کند در مورد آینده خود و دیگران تفکر کنند، آن را ارزیابی کنند و ایجاد کنند. به پیش‌بینی دقیق تهدیدها، آسیب‌پذیری‌ها برای محافظت در برابر آن‌ها و تصمیمات و واکنش‌های احتمالی او گفته‌ می‌شود.

تفکر استراتژیک مانند نگاه کردن به کل شهر است. پس از آن‌که شهر را از بالا دیدید وقت آن می‌رسد که به تک‌تک اجزای شهر توجه کنید. بنابراین تفکر استراتژیک نگاهی از کل به جزء است.

و اما اخلاق همواره به‌ عنوان تنظیم‌کننده روابط میان انسان‌ها، از اهمیت حیاتی برخورداراست. نقش‌ اخلاق در عملکردها و رفتارها، در تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب‌ها، برخوردها و ارتباطات مهم و تعیین‌کننده است. وحالا در اصناف اخلاق سرلوحه هرگونه تفکر راهبردی بوده است.

لذا از آقای #ص می توان به عنوان نمونه ای از یک استراتژیست و راهبردشناس اخلاق مدار نام برد.

هر فردی که با آقای #ص کارکرده باشد، می تواند شهادت بدهد که اولویت اولش کار تیمی و تشکیلاتی برای رسیدن به اهداف بلند مدت سازمانی است، تا افرادی که توانایی و خلاقیت و ابتکار عمل در مدیریت صنفی را دارند، در مدیریت صنفی فعال شوند.

یکی از معایب آقای ص این است که فردگرایانه عمل نمی کند. ورای واقعیت‌های سحطی‌، لایه‌های عمیق مسائل و رویدادها را می بیند و در ریشه‌یابی علل چالش‌ها دقیق‌تر و صحیح‌تر عمل می کند.
دارای قدرت تعامل بسیار عالی بوده و از بهترین افراد موجود در لایه های ارتباطاتش در نقشه راهبردی که ترسیم کرده است، بهره می گیرد.
هرکسی که فقط دنبال منافع شخصی خودش باشد، نمی تواند در کنار آقای #ص در اصناف کار کند، زیر اساس کار و برنامه تفکر استراتژیست و راهبردی‌ش کار تیمی در حوزه کلان مدیریت سازمانی است.

حالا بعد از چندین دهه اصناف چنین فردی را در بدنه خانواده سه میلیون نفری اصناف دیده است. البته که مخالفانی دارد زیرا دلسوز برای اصناف است و چون آینده را به خوبی می تواند پیش بینی کند، پس در مسیر اجرای قانون هم افرادی که حتی در بالاترین سطح مدیریتی باشند، از تفکراستراتژیست به شدت بر آشفته می شوند، زیرا نمی خواهند قانون برای خودشان اعمال شود.

و آخر سخن اینکه:
قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری.

لینک کوتاه : https://akhbaresenfi.ir/?p=3561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.